Friss topikok

Linkblog

Archívum

2009.05.04. 14:00 peiszisz

CHRIS FERGUSON 0-RÓL 10.000 DOLLÁR

Sokan úgy gondolják, hogy képtelenség 0-ról freeroll versenyek segítségével nagyobb póker tőkét felépíteni.Chris Ferguson profi poker játékos gondolt egyet és kipróbálta, hogy a fenti állításnak mennyi valóság alapja van. 2006 Novemberében kezdett bele a “0-ról 10.000 dollár” projektbe a Full Tilt Pokeren és 2007 Szeptemberében el is érte célját, vagyis 0-ról freeroll versenyek segítségével elérte a 10.000 $-s poker tőkét. Természetesen csak a kezdetekben versenyzett freeroll versenyeken, mert ahogy nőtt poker pénze egy nagyobb nevezésű versenyeken indult és amint a pénze engedte leült Valódi Pénzes asztalokra is, de mindezt szigorú bankroll management mellett érte el, gondosan ügyelve arra, hogy nehogy  lenullázza a póker számláját. 

 

 

 

Kezdés a nulláról

Már majdnem egy éve próbálkozom a Full Tilt Pokeren. 0-ból 10.000 dolláros bankszámlát akarok csinálni Mivel nem volt kezdőtőkém, nem volt más választásom, mint Freerollokon játszani. Amikor elkezdtem gyakran sikerült 1-2 dollárt nyernem, de után gyorsan elbuktam és kezdhetem elölről. Eltartott egy ideig, de aztán lehetőségem volt olyan játékokba is beszállni ahol volt buy-in.

Az emberek a mai napig nem hiszik el hogy tényleg én vagyok az aki leült játszani a Full Tolt Poker alacsonytétes asztalaihoz játszani. Megkérdezik mit csinálok itt és gyakran elmesélik sztorijaikat, hogy hogyan csináltak 5 dollárból 500-at, vagy 100-ból 1000-et. Általában ezek a történetek úgy végződnek, hogy becsődöltek. Ez egyáltalán nem meglepő. Ezek a srácok túl gyorsan akartak bankszámlát építeni, szerencsejátékkal. Olyan meccsekbe szálltak be amely meghaladta bankszámlájuk méretét, és ha esetleg nyertek, még feljebb mentek és még egyszer kockáztatták az egészet. Elkerülhetetlen módon vesztettek néhány nagyot, és csődbe mentek.

Számomra ez a kísérlet nem a pénzről szól. Arról szól, hogy megmutassam, hogy megfelelő bankszámla kezeléssel, a semmiből is el lehet jutni arra a pontra, hogy már elég nagy meccsekbe is beszállhass. Tudom, hogy ez lehetséges, mert már egyszer megcsináltam 1 dollárból 20.000 dollárt csináltam.

Hogy biztosítsam bankszámlám sértetlenségét, bevezettem néhány alapszabályt.

  • Soha nem szállok be olyan, vagy Sit&Go játékba a bankszámlám 5%-ánál magasabb összeggel. (Kivétel vonatkozik az alacsonyabb limitekre: minden olyan játékba beszállhatok ahol a buy-in 2,50 dollár, vagy kevesebb.)
  • Nem szállok be olyan többasztalos versenybe amelyhez több lenne szükség mint a bankszámlám 2%-a és beszállhatok minden olyan többasztalos versenybe amely 1 dollárba kerül.
  • Ha egy No-Limit, vagy Pot-limit Cash játékban az asztalon lévő pénz több mint 10 %-a a bankszámlámnak, ki kell szállnom a játékból amikor a blindnél rám kerül a sor.

Úgy gondolom, hogy sok játékos jól tenné, ha megfogadná ezeket a szabályokat. Az egyik nagy előnye, a bankszámla management ilyen módjának, hogy csak olyan játékokba fog beszállni, amit megengedhet magának. Soha nem fog olyan játékban játszani amely a fejére nőne, mivel ha veszített, nem lesz más választása mint, hogy kisebb játékokba szálljon be. Tovább tökéletesítheti játékát alacsonyabb limiteken, amíg bankszámlája meg nem engedi, hogy felkapaszkodjon és megpróbálja még egyszer. Ezek a szabályok attól is megvédik hogy egy rossz lapjárás tönkretegye.

Lecsúszni és aztán alacsonyabb limiteken játszani sok játékos számára nehézséget jelent. Ezt bukásként értékelik és az egójuk felkerekedik. Sokan közülük azon a szinten akarnak maradni ahol voltak és vissza akarják nyerni amit elvesztettek. De ez nagyon komoly bukáshoz vezethet - és pillanatok alatt lekopaszthat egy bankszámlát. Emlékszem, hogy a lecsúszás nekem is nehéz volt az 1 től 20.000 dollárig tartó menetelésem során. Első 2550 dolláros játszmámon vesztettem. Ragaszkodtam a szabályaimhoz és visszatértem a 10/25 dolláros meccsekhez. Volt egy vesztes sorozatom így kénytelen voltam 5/10 dolláros meccseket játszani. Na ez kemény volt. A 25/50 dolláros meccs után egy 5/10 dolláros játék unalmas volt számomra.

De fegyelmezetten ragaszkodtam szabályaimhoz , és ez motivált, hogy jobban játsszak alacsony szinteken. Semmi esetre sem akartam többet veszíteni mert tudtam a következményeket: Még lejjebb kelet volna játszanom és még többet kelet volna küzdenem azért, hogy oda jussak ahol voltam, ami akár egy hónapig is tarthatott volna. Ha bármikor unalmasnak, vagy idegesítőnek találná, hogy alacsonyabb limiteken játszik, akkor biztos, hogy nem játszik jól. Hagyja egy kicsit abba a játékot. Gyakran ha egy kicsit kikapcsol az friss rálátást, erősebb motivációt ad amikor visszatér.

Még néhány ötletemet szeretném megosztani a bankszámla managementtel kapcsolatban. Először is soha ne szálljon be olyan játékba amely túl nagy a bankszámlájához, csak azért mert az az adott napon könnyűnek tűnik. Egy játék sohasem elég könnyű ahhoz, hogy annyi pénzt tegyen fel ami veszélyeztetné bankszámláját. A másik fontos dolog, hogy inkább kerülje az olyan játékokat amelyek bankszámlájának felső limitjét elérik, ha egy alacsonyabb játék több profitra ad lehetőséget.

Biztos vagyok benne hogy ezekkel a bankszámla kezelési szabályokkal, elérem 10.000 dolláros célomat. Ezek a szabályok az ön segítségére is lehetnek céljainak elérésében. Tehát, ha elkezdené saját útját - vagy játszana ellenem, miközben járom sajátom - nyisson egy ingyenes számlát a Full Tilt Pokeren és keressen engem online. De siessen, mivel remélem már nem sokáig maradok az alacsony limitek világában.

Chris Ferguson

 

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://pokerdeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr611102245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása